Case

Integraal organiseren

Stel, je bent met aantal collega’s verantwoordelijk gemaakt om de beleidskolommen Wmo, Jeugd en Participatie steeds meer integraal te organiseren. En stel dat het niet vanzelfsprekend is om elkaar aan te spreken, je eigen handelen te belichten, elkaar te bevestigen in de successen die worden geboekt. Wat doe je dan?

Een groepje beleidsadviseurs heeft ervoor gekozen de eigen intervisievaardigheden te vergroten. Daar hebben wij bij geholpen.

Aanpak

We hebben op basis van een individuele huiswerkopdracht met beleidsadviseurs leerdoelen geformuleerd, zowel individueel- als op groepsniveau. Vervolgens hebben we de ontwikkelingsgerichte intervisie-methodiek geïntroduceerd. Enerzijds in trainingsmateriaal en anderzijds door het voor te doen. Parallel aan deze aanpak werden drijfverentests afgenomen en besproken (Profile Dynamics). Dit heeft een extra dimensie gegeven aan het intervisievraagstuk. We konden namelijk verdiepen op de eigen voorkeursstijl en die van de ander.

Resultaat

In vijf bijeenkomsten hebben deelnemers steeds meer gesprekken zelf geleid. Hierdoor was het mogelijk het geleerde ook op eigen werkplek, met andere collega’s, toe te passen. En daarmee bij te dragen aan een lerende omgeving binnen de teams.

 

Deel deze bijdrage met iemand

Bijdrage door:

Zin om eens met ons te sparren?

Wat beter kán, moet ook beter. Helemaal mee eens? Dan staan wij voor u klaar.
Neem contact met ons op om nader kennis te maken.

Goed idee!